logo

Początki w programowniu - pierwsze projekty

Paweł Piotrowski - ZSE Kielce - klasa IIF

Gra - CUBIC Tunnel
obraz-wprowadzajacy

Jest to moja druga gra zręcznościowa wykonana w Unity 3D. Która przedstawia tunel, w którym zadaniem gracza jest omijanie przeszkód takich jak ściany, słupy, które są generowane losowo. W każdej turze zadaniem gracza jest zebranie jak największej liczby punktów i dotarcie do końca tunelu.

Rozgrywka (game-play)

Jak już zostało nadmienione aby ukończyć każdy z 6 poziomów należy omijając przeszkody takie jak ściany, słupy dotrzeć do końca tunelu. Można także zbierać monety (+50 punktów) niestety nic za punkciki nie dostaniemy. Sterowanie odbywa się za pomocą klawiszy strzałek. Poprzez ich wciśnięcie obiekt z kamerą gracza ma nadawaną prędkość. Jedną z dziwniejszych rzeczy w grze jest to, że obiekt gracza nie jest widoczny a dokładniej tym obiektem jest kamera, która posiada wydzieloną przestrzeń, w której wykrywane są zderzenia z przeszkodami. Wszystko może być wytłumaczone małą znajomością programu Unity 3D.

menu wyboru poziomów menu wyboru poziomów
poziom 1 poziom 1
Oprawa audiowizualna

Prawie wszystkie grafiki w grze zostaly zapożyczone z tekstur gry Minecraft, ponieważ projekt miał charakter eksperymentalny. Całość oprawy wizualnej jest w dość mrocznej kolorystyce.

Levele 3 i 4 są takie same różnią się tylko ilością przeszkód i poziomem skomplikowania (czym wyższy numer w nazwie tym trudniej ukończyć daną mapkę). Identycznie jest z planszami 5 oraz 6.

poziom 2 poziom 2
poziom 3 oraz 4 poziom 3 oraz 4
poziom 5 oraz 6 poziom 5 oraz 6

Dźwięki zebrania monet i zderzenia z przeszkodami pochodzą ze strony freesound.org. zaś podkład muzyczny został pobrany z portalu soundcloud.com.

Strona techniczna projektu

Gra od strony technicznej ma się lepiej niż poprzedni projekt Cubic Rush natomiast nadal jakość skryptów jak i wykonania samej gry jest dość słaba. Jednakże podczas tworzenia Cubic Tunel poznałem wiele kwestii związanych z tworzeniem poziomów oraz skryptów (np. wykorzystywanie tablic, funkcji) co pozwoliło stworzyć jeszcze lepszą grę The Physics Ball.

przewiń-do-góry