logo

Początki w programowniu - pierwsze projekty

Paweł Piotrowski - ZSE Kielce - klasa IIF

Gra - The Physics Ball
obraz-wprowadzajacy

Jest to dość wymagająca gra zręcznościowa typu „platformówka” czynnikiem, który ją wyróżnia jest fakt, że jest to gra 3D a nie 2D jak to zwykle bywa w tym gatunku. Wprowadzenie trzeciego wymiaru pozwoliło urozmaicić i utrudnić rozgrywkę. The Physics Ball zawiera 24 poziomy o różnym poziomie trudności dodatkowo możliwy jest wybór skórek a całość dopelnia również dość szczegółowy system statystyk.

Rozgrywka (game-play)

To zręcznościówka, która polega na sterowaniu kulą i odpowiednim manewrowaniu prędkością tak aby uniknąć zderzenia z zabójczą przeszkodą lub by nie spaść poza mapkę co także skutkuje przegraną. Co ciekawe kulka samoistnie nie ma możliwości podskoku powodowało to tylko zderzenie z odpowiednią platformą (pomarańczową), dodatkowo istnieje również odpowiednie pole, które przyspiesza kulę (niebieskie). W związku z tym, że nie można zobaczyć mapki przed rozgrywką przegrane liczone są od wartości „-1” co pozwala wstępnie zapoznać się z poziomem.

Na powierzchni mapek rozłożone są złote sześcianiki, które pełnią rolę pieniążków, za które można potem odblokować skórki dla piłki.

Istnieje również możliwość zmiany szybkości, która odblokowuje się w menu po przejściu odpowiednich leveli.

pieniążki na mapie pieniążki na mapie
specjalne platformy na mapie specjalne platformy na mapie

Jak już zostało wspomniane w grze istnieją 24 poziomy o różnym poziomie trudności. Całą grę kończy finał jest nim 24 level, który jest długi i dość wymagający. Jego budowa tj. ułożenie poszczególnych elementów, złożoność dopracowanie szczegółów stoi na dość dobrym poziomie, ponieważ do jego budowy wykorzystałem umiejętności zdobyte podczas tworzenia tego jak i poprzednich projektów. Stworzenie tylu poziomów było bardzo czasochłonne i wymagało dużo starań. Wszystko to pozwoliło stworzyć naprawdę dobry projekt.

poziom 11 poziom 11
poziom 21 poziom 21
poziom 1 poziom 1
okno z informacjami i opisem działania platform okno z informacjami i opisem działania platform
menu wyboru poziomów i dostosowywania ustawień rozgrywki menu wyboru poziomów i dostosowywania ustawień rozgrywki
Oprawa audiowizualna

Grafika prezentuje się znacznie lepiej niż w poprzednich projektach opartych na silniku Unity. Całość jednak gubi Skybox, który został zapożyczony z domyślnych Asset’ów Unity, co dla całości oprawy okazało się błędną decyzją. Pozostałe elementy i tekstury począwszy o grafik elementów GUI a skończywszy na skórkach kulki są wykonane samodzielnie prze zemnie.

menu pauzy ze statystykami menu pauzy ze statystykami
panel z ilością zdobytych punktów oraz ilością odblokowanych poziomów panel z ilością zdobytych punktów oraz ilością odblokowanych poziomów

Dźwięki zderzeń z przeszkodami, zebrania monety zostały pobrane z portalu freesound.org. Jeżeli chodzi o podkłady muzyczne jest ich w porównaniu do poprzednich projektów aż cztery pierwszy występujący w menu pochodzi z „Freesound” pozostałe pobrano z portalu SoundCloud. Drugi podkład występuje w level’ach od 1 do 8, trzeci od 9 do 16 i ostatni poziomy 17-24.

poziom 16 poziom 16
poziom 17 poziom 17
poziom 19 poziom 19
poziom 8 poziom 8
poziom 24 (finałowy) poziom 24 (finałowy)
poziom 24 (finałowy) poziom 24 (finałowy)
przykładowe tekstury kulki przykładowe tekstury kulki
poziom 15 poziom 15
Strona techniczna projektu

The Physics Ball jest dość dopracowanym projektem i odczucia podczas grania są one dużo bardziej pozytywne w porównaniu do poprzednich gier. Skrypty, poziomy ich budowa są naprawdę na dobrym poziomie, jedyne do czego można się przyczepić to mimo wszystko dość słabą jakość tekstur skórek oraz wykorzystanie tła poziomów z dema twórców narzędzia Unity.

Obecnie gra nie jest dostępna do pobrania.

przewiń-do-góry